Τη δυνατότητα επιτάχυνσης στην έκδοση των απαραίτητων αδειών για την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής του εμπορικού κέντρου στο Βοτανικό δίνει η προώθηση προς ψήφιση στη Βουλή του νόμου Fast Track από το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας «Μπάμπης Βωβός-Διεθνής Τεχνική ΑΕ».  Πηγή: http://www.express.gr/news/business/353605oz_20100921353605.php3

Αν δεν το γνωρίζατε, η αιτία που δεν γίνονται επενδύσεις στην Ελλάδα είναι οι καθυστερήσεις. Άρα … fast track. Ο λόγος για το νέο νομοσχέδιο σχετικά με την Επιτάχυνση μεγάλων έργων.   Βασικές παρατηρήσεις:

Δεν αφορά μόνον μεγάλα έργα αλλά και έργα τα οποία χαρακτηρίζονται ως μείζονος σημασίας για την εθνική οικονομία, χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια περί του «μείζονος».

Παρακάμπτονται κάθε είδους δοκιμασμένοι αλλά ενοχλητικοί θεσμοί και το όλο θέμα χειρίζονται κυβερνητικά στελέχη και ο οργανισμός invest in Greece, ο οποίος στερείται παντελούς στελέχωσης. Επιπλέον, παρακάμπτεται το έμπειρο επιστημονικό δυναμικό του δημοσίου το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος. Αντ’ αυτού δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης εξωτερικών συμβούλων, με παράκαμψη των υφιστάμενων προβλέψεων επιλογής. Οι σύμβουλοι βέβαια, κάθε άλλο παρά μπορούν να εξασφαλίσουν την διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος καθώς ούτε διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία, ούτε θα ελέγχονται από έμπειρο και στιβαρό δημόσιο οργανισμό και επιπλέον θα είναι ευάλωτοι σε εξωτερικές πιέσεις, «ελεύθεροι» από ευθύνες τις οποίες έχουν οι δημόσιοι λειτουργοί και χωρίς επαγγελματικές ευθύνες που ισχύουν σε άλλες χώρες.

Αγνοείται επιδεικτικά η ανάγκη χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού και το πλαίσιο προστασίας αρχαιοτήτων, δίνοντας χαριστική βολή στην όποια προστασία του ευρύτερου Περιβάλλοντος ισχύει.

Η αναπτυξιακή στρατηγική της Χώρας, από εθνική υπόθεση που οφείλει να στηριχθεί στο επιστημονικό δυναμικό και στην κοινωνική καινοτομία, αξιοποιώντας τους ενεργούς πολίτες, γίνεται επίσημα πλέον υπόθεση ενός στενού, απόλυτα ελεγχόμενου κυβερνητικού κλιμακίου.

Οι μηχανικοί δεν μπορούν να αποδεχθούν ένα τέτοιο τερατούργημα

Σχετικό άρθρο: Οι μελέτες του Δημοσίου – Τέρμα το δημόσιο συμφέρον

Δείτε αναλυτική περιγραφή στο άρθρο της ΑΜΑΚ